Nov 2019
NPTSČPS
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Marin Medak in Huw Kingston sta krenila na dobrih 2000-kilometrov dolgo pot po Južnem Mediteranu

admin | Pet, 13.02.2015

Marin Medak in njegov avstralski kolega Huw Kingston sta po nekaj začetnih administrativnih težavah le uspela kreniti na dobrih 2100 kilometrov dolgo pot po Južnem Mediteranu od Tunizije pa vse do Turčije. Pot sta začela v tunizijski marini v Hammametu, prvi postanek pa je predviden v sredini prihodnjega tedna na Malti.

Avanturista sta imela pred startom kar nekaj težav s carino, tako da sta čoln, ki je v kontejnerju prišel s Kapverdskih otokov, lahko prevzela ob koncu januarja. Nato je sledil dober teden dni priprav čolna za razmere na Južnem Mediteranu. Te v zimskem obdobju niso najboljše, značilna je tudi precejšnja nestanovitnost, pa tudi visoke povprečne hitrosti vetra, ki lahko sežejo preko 100 km/h. Obdobja z močnejšim vetrom in visokimi valovi so lahko tudi dolgotrajnejša. Tako je izziv v vremenskem smislu zahtevnejši, kot je bilo prečkanje Atlantika.

Jure Jerman z ARSO, ki odpravo usmerja s kopnega glede na vremensko napoved, je o razmerah dejal: »Veslačema se mudi, saj se že v sredini naslednjega tedna obetajo močnejši vzhodni vetrovi. Predvidoma bosta do torka prihodnji teden že na Malti, saj bodo razmere za veslanje kar ugodne. Glede na napoved bo te dni prevladoval zmerni zahodni veter«.

Njun čoln je namenjen veslanju preko oceanov, tako da sta na morju popolnoma samozadostna. V čolnu imata kar 250 kilogramov prtljage oziroma opreme. Načrtujeta veslanje v dvournih izmenah, kar pomeni dve uri veslanja, dve uri počitka, dve uri veslanja, in tako 24 ur na dan, vsak dan. Na čolnu imata nameščene tudi sončne celice, s katerimi  lahko pridobivata elektriko, ki jo potrebujeta za razsoljevalnik in delanje pitne vode, za GPS, polnjenje računalnika in luči. Barka je registrirana v Angliji, zato bo na veslača na poti čez južno Sredozemlje pazila angleška obalna straža. »Če bova poklicala na pomoč, bodo oni obvestili barke v bližini, da naju pridejo reševat,« je pojasnil Marin Medak. Signal za SOS veslač sproži s pritiskom na gumb na napravi, imenovani EPIRB. »Imeti morava popolno zaupanje v barko, znati morava popraviti opremo in še vreme nama bo zagotovo nagajalo. Če bova ob nevarnosti narobe odreagirala, pa lahko ogroziva lastna življenja in tudi življenja tistih, ki bi nama priskočili za pomoč. Tega pa si seveda ne želiva,« je še dodal.

 

 

 

 

Foto: Arhiv odprave

 Vir: Eles

Odpravo lahko spremljate na:

Twitter: @marinmedak

Facebook: Marin Medak

www.marinmedak.com



Športnica leta
Urša Kragelj
Športnik leta
Simon Oven


































 
Oblikovanje O3 | Programiranje mimateam